Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Isnin, 26 Ogos 2013

[Kemas Kini] Endless Possibilities: Israel Guna Slogan "Endless Possibilities" Sejak 2011



Kata Mazidul, Anwar tidak membuat homework kerana mengeluarkan kenyataan mengaitkan Israel dengan slogan Endless Possibilities Malaysia. Kata blogger itu yang memetik daripada sumber lain, Malaysia terlebih dahulu menggunakan slogan itu ketika di Davos sekitar Januari 2013 dan mendakwa Israel hanya menggunakan slogan tersebut pada April 2013.

Namun segala-galanya terburai apabila MM melaporkan bahawa Mongolia terlebih dahulu menggunakan slogan itu berbanding dengan Malaysia dan Israel. Negara yang melahirkan gadis yang bernama Altantuya Shariibuu itu telah menggunakan slogan Endless Possibilities untuk mempromosikan industri pelancongan setahun lebih awal daripada Malaysia.

Adakah Malaysia meniru Mongolia yang begitu kontroversi jika dikaitkan dengan kes pembunuhan Altantuya?

Bagaimana tiga buah negara boleh menggunakan slogan yang sama? Adakah kesemua negara menggunakan syarikat publisiti yang sama atau memang berlaku plagiat idea yang disengajakan? -DCM

Baca laporan MM:

PM’s Office says Malaysia ahead of Israel in ‘Endless Possibilities’, but...

[MM] PETALING JAYA, Aug 24 — Malaysia came out with “Endless Possibilities” as its new global theme months before Israel released a similar tagline, the Prime Minister’s Office (PMO) has said amid a national uproar over claims that the slogan had been plagiarised.

But the shadow cast by the controversy is unlikely to lift soon in the face of an online video that shows the exact same catchphrase used to sell Mongolia, uploaded over a year ago.

“Malaysia’s ‘Endless Possibilities’ nation branding concept was publicly launched in January 2013 at the World Economic Forum annual meeting in Davos, Switzerland.

“The Tourism Ministry of Israel started using ‘Endless Possibilities’ to promote their conference and incentive market four months later, in May 2013,” the PMO said in a statement emailed to The Malay Mail Online yesterday.

This daily had asked the PMO for clarification after pro-establishment bloggers kicked up a storm this week over the striking similarities between the Najib administration’s new global branding slogan and Israel’s Ministry of Tourism’s tagline “Israel. One Place. Endless Possibilities”.

But soon after receiving the PMO’s explanation, The Malay Mail Online was made aware that a video advertisement marketing Mongolia using the exact same tagline had been uploaded onto YouTube nearly one year before Prime Minister Datuk Seri Najib Razak first mentioned it at Davos.

A short clip titled “Mongolia Endless Possibilities by CNN” has been available on the popular video-sharing website since it was uploaded on February 19, 2012, by a YouTube account user named BDSecJSC.




A voiceover in the 30-second clip says “With a thriving economy and diverse workforce and rich mineral resources, the opportunities are as vast as the landscape”, before ending with the words “Mongolia, Endless Possibilities”.

The word “Mongolia” streams across the screen in a riot of colours towards the end of the clip, with the two words, “Endless Possibilities”, shown in a smaller and darker-coloured typeface below it.

A check on the Internet revealed “BDSecJSC” to be the initials of a stock brokerage and investment bank which claims to be the largest in Mongolia.

A check on Coloribus, an online archive of advertisements worldwide, lists international news broadcaster CNN, and its owner, Turner Broadcasting System, as creating an “Eye on Mongolia” promotional campaign in August 2011.

The campaign was said to promote Mongolia as a tourism and investment destination.



P/s: Kantoi!

Adakah ini kerja APCO?

Berapa negara yang menggunakan slogan 1Malaysia? Indonesia, Israel...



Kemas Kini:

Alamak!


Israel telah menggunakan slogan ini sejak 2011. Perhatikan gambar di atas.



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH