Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Jumaat, 20 Mei 2011

Pencacai BN Sanggup Demo Sokong Fitnah daripada Sertai Demo Anti-Lynas



Saya baca berita demo PERKASA menyokong akhbar harian milik UMCO, Utusan Malaysia di MK dan beberapa portal lain. Rata-ratanya menganggar tidak sampai seratus orang ahli PERKASA menyertai perhimpunan menyokong  Utusan daripada asakan pembangkang. Dalam berita MK yang sama dinyatakan bahawa kira-kira 70 orang ahli UMCO turut datang menyertai ahli PERKASA yang tengah meroyan di depan pejabat Utusan.

Tidak sampai 200 orang ahli PERKASA dan UMCO berkumpul untuk mempertahankan Utusan. Kalau ditolak dengan SB dan polis, agak-agak tinggal berapa bilangan mereka? Berapa RM yang diperoleh mereka? Sudah tentu, jika tiada RM, tidak ada demo. Logiknya, upacara memasang bendera BN semasa pilihan raya pun perlu dihulur duit, masakan upcara menjerit-melalak hari ini tidak disediakan ongkos. Apa-apapun saya menjangkakan perhimpunan itu akan menarik sekurang-kurangnya seribu orang ahli UMCO dan PERKASA. Maklumlah di Utusan itu ada nama "Melayu". Cakap mereka pun hebat! Promosi di blog pencacai juga hebat. Namun kehadiran menyedihkan!

Kalau anda baca di blog pencacai, hampir kesemuanya mengambil kesempatan membantai AMK kerana menunda demo di depan Utusan atas alasan untuk memberikan tumpuan terhadap perhimpunan membantah pembinaan loji nadir bumi di depan Pejabat Kedutaan Australia.  Penundaan itu menjadi modal blog pencacai untuk melabelkan mereka sebagai pengecut. Bola tanggung!

Antara laungan yang dijeritkan oleh balaci PERKASA termasuklah "(Jangan) fitnah dan menghina Utusan dan orang Melayu, PERKASA akan berada di situ. Ini amaran kepada semua... langkah mayat kami dulu,” Mereka turut membawa poster dan kain rentang yang tertera bahawa PERKASA sedia berjihad mempertahankan maruah agama, bangsa, tanah air dan Utusan sehingga titisan darah terakhir. Fuh, ayat! Gebang maut! Bila PR mempersoal bangsa, Melayu, dan agama? Orang hanya mempersoal tentang etika kewartawanan Utusan.

 Langkah mayat konon! Cuba berjuang di Palestine! Ada yang terkencing hanya mendengar tembakan tentera Israel!  Retorik "hampeh"!


Yang saya mahu persoalkan di sini ialah sikap tidak sampai 200 orang pencacai kerajaan Barisan Nasional yang berhimpun di depan bangunan Utusan ini. Mereka sanggup menjerit-melalak semata-mata mahu mempertahankan sikap akhbar itu menyiarkan artikel fitnah dan gambar lucah, melakukan provokasi dengan menggunakan nama Melayu, dan menulis artikel demi agenda politik pemilik tanpa menghiraukan kesannya kepada keharmonian kaum di negara ini. Habis Melayu dipergunakan - daripada nama hinggalah kepada bangsa, institusi semata-mata untuk kelangsungan politik UMCO yang kian terancam.

Walhal pada masa yang sama, PR dan NGO mengadakan demo di depan pejabat Kedutaan Australia untuk membantah pembinaan loji nadir bumi yang ternyata memberikan mudarat kepada penduduk dan persekitaran negara ini. Mengapa mereka enggan menyertai bantahan ini jika benar mereka berjuang untuk Melayu secara amnya? Mereka mereka tidak menentang Melayu yang menjadi dalang projek ini? Sikap mereka ini sudah jelas menunjukkan bahawa mereka hanya menyokong agenda segelintir Melayu yang sudah terbukti mengkhianati Melayu. Jangan terkejut, jika malaon-malaon ini diarahkan untuk mempertahankan Lynas, mereka akan melalak di depan pejabat kedutaan menyokong syarikat itu!

Mahu berbicara soal Melayu? Anda tentukan Melayu mana yang wajar anda sokong. Melayu yang menyokong akhbar tukang fitnah atau Melayu yang berdemo demi  keselamatan saudaranya dan kemakmuran negara yang terancam oleh loji nadir bumi yang didalangi oleh kerajaan BN?

Berita lanjut fasal demo PERKASA dan UMCO boleh di baca di sini. Berita lanjut fasal demo bantahan L:ynas boleh dibaca di sini.



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH