Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Jumaat, 29 Jun 2012

[PANAS] Berita Memeningkan Najib: Daniyar Nazarbayev di Kem Tentera PD atau Sandhurst?


Berita Paling PANAS Hari Ini:




 
Daniyar Nazarbayev kini di Sandhurst, walaupun ada keraguan latar belakang akademik

[TMI] KUALA LUMPUR, 16 Jun — Daniyar Nazarbayev telah mendaftar di Maktab Tentera Sandhurst sejak tahun lepas, walaupun terdapat keraguan terhadap bakal menantu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak apabila kelayakan akademik untuk memasuki Universiti Columbia di Amerika Syarikat.

The Malaysian Insider difahamkan dari sumber-sumber keluarga yang pemuda berusia 24 tahun itu adalah dalam perjalanan pentauliahan untuk tentera biasa pegawai yang mengambil masa 48 minggu.

“Daniyar berada di Sandhurst sekarang. Mereka menerimanya tahun lepas,” kata sumber kepada The Malaysian Insider.

Menurut laman web kolej tersebut, Akademi Ketenteraan Diraja Sandhurst di Surrey adalah dimana “semua pegawai Tentera British dilatih dan bertanggungjawab memimpin tentera.”

“Lebih 80 peratus Pegawai Kadet adalah penuntut lepasan universiti, namun sebahagiannya dengan A-Level dan yang setaraf. Yang lainnya adalah tentera yang berkhidmat dan dipilih untuk menjalani latikan Pegawai dan ada dari luar negara, dipilih oleh tentera sendiri untuk berlatih di akademi terkenal dunia.

“Tidak mustahil untuk mana-mana pihak menjalani latihan menggunakan duit mereka sendiri,” kata laman web tersebut.

Ibu Daniyar, Maira menafikan dakwaan semalam yang yang beliau dan anaknya disaman oleh suaminya, dan menegaskan perkahwinannya masih bertahan.

Beliau juga menambah pertunangan dengan anak Najib masih berterusan walaupun timbulnya surat dari mahkamah yang difailkan suaminya di mahkamah di New York.

Selasa lalu, beberapa akhbar luar negara termasuk New York Post melaporkan Daniyar disaman dengan ibunya kerana menipu bapa tirinya Bolat Nazarbayez, abang kepada Presiden Kazakhtan Nursultan Nazarbayev. Beliau juga didakwa menipu kelayakan akademiknya untuk memasuki Universiti Columbia di Amerika Syarikat.

Pertunangan Daniyar dengan anak perempuan Najib Nooryana Najwa dilakukan dengan penuh neriaj di sini Jun tahun lalu.

“Saya tidak pernah bertengkar dengan suami saya,” kata Maira Nazarbayev kepada New York Post dalam satu temu ramah yang disiarkan Jumaat lalu.

“Saya menganggap kami masih berkahwin dan mempunyai hubungan yang baik dengan suami saya. Dan saya tidak pernah melihat dokumen berkaitan perceraian. Saya tidak pernah menandatangani sebarang dokumen,” tambahnya.

Namun, New York Post memetik dokumen mahkamah yang difailkan Bolat Nazarbayez di New York, menuduh Daniyar menipunya sejumlah US$20 juta (RM63 juta) rumah kondominium di Wall Street disamping memasuki universiti terbaik melalu “penipuan” kertas kelayakan daripada sekolah tinggi di Kazakhtan yang tidak dimasukinya.

Daniyar, dikatakan bertemu Nooryana di Columbia, graduan lepasan Ivy League pada 2010.

Akhbar itu turut melaporkan Maira telah menukar nama keluarga Daniyar daripada Kesikbayev kepada Nazarbayev untuk setaraf dengan presiden Kazakhtan selepas mengahwini Bolat pada 2001.

Maira berkata Bolat terkejut mengetahui perkara itu apabila dihubunginya beberapa minggu lalu, dan menegaskan beliau tidak mengambil sebarang tindakan perunangan terhadap dirinya dan Daniyar.

Beliau turut menafikan tuduhan Daniar dibuang sekolah dan menipu untuk memasuki Columbia University, berkata ianya di reka dan satu penipuan.

Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) menolak ianya tidak berkaitan dengan pentadbiran Najib berhubung khabar angin tersebut.

Pemimpin BN berkata kepada The Malaysian Insider awal minggu ini ia hanyalah “isu peribadi” dan tidak menjejaskan reputasi presiden Umno itu.

Ini bukan kali pertama hubungan Najib dan Kazakhtan menjadi isu. Akhbar Indonesia, Kompas juga pernah mendakwa pada Ogos tahun lalu bahawa bakal menantu Najib mempunyai hubungan dengan mafia di Rusia.

“Maira Nazarbayev, yang menetap di a la Imelda Marcos, dikaitkan dengan mafia Rusia,” kata akhbar berkenaan yang disiarkan pada 4 Ogos, 2011.

Bagaimanapun, akhbar itu tidak mengesahkan dakwaannya. Najib menafikan dakwaan akhbar itu dan akhbar berkenaan juga telah mengemukakan permohonan maaf.

Maira dalam satu kenyataan juga menegaskan keluarganya telah merancang untuk bercuti di Eropah beberapa minggu lagi dan beliau akan “ memperuntukkan masa berharga itu dengan keluarganya dan yang tersayang.”



SUWEY MENIMPA NAJIB BERKALI KALI - APA PUNYA SIAL

KOMENTAR TUKAR TIUB

[TT] mengikut besan rosmah
daniyal menatu rosmah
kini sedang belatih di sandhurst england
ini adalah tempat latihan ternama dalam dunia

cuba perhatikan gambar gambar ini
perhatikan warna baju celorong celoreng
yang daniyal pakai
yang mat saleh pakai
perhatikan latar belakang sandhurst
perhatikan latar belakang daniyal

perhatikan lencana di beret mat saleh
perhatikan lencana di beret daniyal

MIRA BESAN ROSMAH DI TANGKAP DI DUBAI
nampaknya besan rosmah ini adalah lanun
nampaknya besan mira ialah perompak

inin adalah perkahwinan mahab agung
antara anak perempoak
kahwin dengan anak lanun

mira ialah rosmah di kazakhtan
rosmah ialah mira di malaysia
hanya lanun yang kenal perompak!


SANDHURST ATAU DI PD?












PENCERAHAN DARI PEMBACA

gambar 1: mungkin UK sebab sekarang UK summer. tapi gambar 2: dgn bumbung bangunan yg mcm tu rasanya cuma di Malaysia :)
By Anonymous on TERKINI TERNOW - LAGI BERI SUWEY NAJIB on 6/29/12

http://everitas.rmcclub.ca/?p=74248 Check bangunan Sandhurst juga baju Team Sandhurst
By Anonymous on TERKINI TERNOW - LAGI BERI SUWEY NAJIB on 6/29/12

Memang macam Malaysia je? PD ka? Jadi betul la dia dapat kerakyatan Malaysia seperti yang dikatakan dalam notis pendakwaan?
By Anonymous on TERKINI TERNOW - LAGI BERI SUWEY NAJIB on 6/29/12

Memang kat Port Dickson
By adpuncak on TERKINI TERNOW - LAGI BERI SUWEY NAJIB on 6/28/12
gambar tengah berkawat tu kat Kem Port Dickson
By adpuncak on TERKINI TERNOW - LAGI BERI SUWEY NAJIB on 6/28/12

Kalau tgk gambar dan susunatur bagunan, pokok, cuaca, suasana dan muka mamat di belakang daniyar aku yakin yang ini 100% kat Malaysia. Mana ada askar orang puteh yang berkulit sawo matang? Design kem pun bumbung bentuk minangkabau, mana ada design sebegini kat kem tentera england...
By Ahmades on TERKINI TERNOW - LAGI BERI SUWEY NAJIB on 6/28/12

ooo.. masuk kem askar malaysia rupanya. tambah lagi satu undi pos. celaka punya najib.
By Anonymous on TERKINI TERNOW - LAGI BERI SUWEY NAJIB on 6/28/12

sah ni kat Malaysia, kalu tk silap PUSASDA Port Dickson, camna leh orang luar berlatih askar kt Msia..siapa punya arahan, dah rahsia navy jual..apa nk jadi nih woi..
By Anonymous on TERKINI TERNOW - LAGI BERI SUWEY NAJIB on 6/28/12


NOTA:
masanya telah tiba
untuk muhyiddin ambil alih
masanya telah tiba malaysia wajib ada pm baru
masanya telah tiba untuk gerombolan dihumbankan!

PENGUMUMAN UNTUK PEMBACA
pembaca yang tahu kem askar
sila beri laporan
jika ini betul di pd
atau di kem kem di malaysia
sila ambil gambar dan masukkan ke dalam fb






P/s:Kah kah kah KANTOI!!!???

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH