Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, , ,

Selasa, 26 Jun 2012

Ummi Hafilda KANTOI, Wanita Misteri Nafi Proksi Anwar


 
'Wanita misteri' nafi jadi proksi Anwar


 
[MK] Seorang wanita yang ditampilkan Utusan Malaysia hari ini menafikan menjadi proksi kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa memiliki akaun induk berjumlah RM3 bilion.

Wanita berkenaan, Zaliah Zakaria, 56, menafikan dakwaan tersebut susulan penyiaran gambarnya dalam edisi hujung mingguan Utusan semalam.

Zaliah bagaimanapun menegaskan bahawa beliau tidak mengenali Anwar tetapi mengenali isteri Anwar, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.
 
"Hubungan kami sekadar kawan kerana saya juga meminati sukan badminton. Saya tidak mengenali Anwar malah tidak pernah terlibat dalam politik," katanya seperti dipetik akhbar berkenaan hari ini.

Katanya lagi, syarikatnya memberi banyak sumbangan dalam kejohanan badminton Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-isteri Menteri (BAKTI) ketika Anwar menjadi timbalan perdana menteri.

Katanya lagi, beliau juga pernah menaja aktiviti sukan air salah seorang anak pasangan tersebut ketika Anwar berada dalam penjara.

Anggota Umno, Ummi Hafilda (bawah) sebelum ini mendakwa, Anwar sangat mengenali wanita tersebut "yang bukanlah seorang istimewa tetapi cukai pendapatan mencecah RM50 juta."

'RM100 juta hasil perniagaan lumba kuda'

Ummi juga mendakwa, Zaliah memiliki atau mempunyai kaitan dengan 62 hartanah mewah berupa kondominium dan banglo kebanyakannya di Pulau Pinang

Zaliah yang mengakui diisytiharkan muflis selepas diburu Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDB) berhubung cukai pendapatan lebih RM50 juta itu meminta Ummi Hafilda mengemukakan bukti berhubung dakwaan pemilikan harta berkenaan.

Jelasnya bahawa beliau memiliki aset wang tunai dan hartanah berjumlah RM100 juta hasil daripada satu perniagaan lumba kuda.

Hartanya yang lain termasuk empat buah rumahnya di Pulau Pinang yang dianggarkan bernilai RM3.68 juta, menurut laporan Utusan.

Bagaimanapun, harta berkenaan bertukar milik ketika beliau berkunjung ke luar negara pada Januari 2000.

"Seminggu saya berada di sana (Dubai), pegawai Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) membuat serbuan di rumah saya dan menyita 10 buah peti besi di Bukit Jambul, Pulau Pinang mengandungi wang tunai, barangan kemas dan dokumen penting.

"Pada masa sama, saya dinasihatkan oleh peguam supaya tidak pulang sehinggalah setahun baru saya pulang ke tanah air namun mendapati semua aset termasuk wang tunai berjumlah RM26 juta di dalam bank telah dipindah milik," katanya seperti dipetik.
 
 
 
 

  1. Mohon tukar link:

    http://cikgu-pencen.blogspot.com

    Terima kasih

    gravatar Comment by Unknown @ Selasa, Jun 26, 2012 1:05:00 PTG      
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH