Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Jumaat, 20 November 2015

Husam di China, Minta Tangguh Pertemuan




ADUN Salor Datuk Husam Musa bersedia bertemu dengan Dewan Harian PAS Pusat bagi menjelaskan teguran yang dibuatnya terhadap kerajaan negeri Kelantan yang diterajui PAS.

Namun beliau memohon agar pertemuan itu ditangguhkan memandangkan bekas exco Kelantan itu kini di China bagi mendapatkan rawatan kesihatan.

“Saya menghargai kesediaan Dewan Harian PAS Pusat memanggil saya untuk menjelaskan teguran saya terhadap perjalanan kerajaan Kelantan.

“InsyaAllah saya bersedia berbuat demikian,” kata Husam dalam kenyataannya hari ini.


Husam turut merujuk dakwaan Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan bahawa notis pertemuan itu telah dihantar kepadanya namun katanya, sehingga kini beliau masih belum lagi menerimanya.

Jelasnya, beliau berada di luar negara sejak minggu lalu dan tidak menerima sebarang surat tetapi masih boleh dihubungi melalui SMS, Whatsapp dan emel.

“Namun tidak satu cara pun saya dihubungi,” katanya.

Husam berkata, mengikut jadual asal, beliau akan pulang ke tanah air pada Ahad, 22 November ini, namun atas nasihat doktor rawatan tersebut akan dilanjutkan kepada beberapa hari lagi.

Husam turut meminta supaya pertemuan itu dibuat seminggu selepas beliau berada di Malaysia bagi keselesaan dan membuat sebarang persiapan terlebih dahulu.

“Ini untuk membolehkan masa dan keadaan yang lebih selesa bagi saya menyediakan apa-apa persiapan perlu.

“Saya yakin, ia bukan masalah besar kepada Dewan Harian PAS Pusat untuk meletakkan satu tarikh baru yang lebih selesa,” katanya.

Terbongkar

Sementara itu, Husam berkata, tindakan PAS melarang debat antaranya dan Pengarah Pilihan Raya PAS Datuk Mustafa Ali seakan ingin melindungi sesuatu daripada terbongkar.

“Melarang perdebatan saya dan bekas Setiausaha Agung (SUA) PAS yang dibuat dua atau tiga jam selepas persetujuan oleh Datuk Mustafa, seakan menunjukkan ada sesuatu yang hendak dilindungi dari terbongkar.


“Juga tiadanya penyelarasan keputusan di kalangan pimpinan tertinggi PAS dibuat,” katanya.

Terdahulu, Mustafa menyambut baik hasrat Husam yang menyahut cadangannya berdebat mengenai isu kepimpinan PAS mahu bergabung dengan Umno sejak pilihan raya umum 2008.

Bagaimanapun Takiyuddin berkata PAS melarang sebarang debat atau dialog yang dibuat di luar parti.

Husam dalam pada itu mempertikaikan Mustafa sebagai anggota Dewan Harian tidak merujuk terlebih dahulu kepada kepimpinan PAS sebelum memutuskan bersedia untuk berdebat dengannya.

“Bukankah Datuk Mustafa adalah juga anggota Dewan Harian? Adakah keputusan Datuk Mustafa tidak dirujuk lebih dahulu kepada pimpinan parti atau persetujuan Datuk Mustafa hanya satu sandiwara semata-mata?

“Dengan itu, Datuk Mustafa tidak akan dikata orang segan dan enggan berdepan menafikan dakwaan saya atau PAS tidak ada keyakinan dan kepercayaan kepada kebolehan Datuk Mustafa?

“Cara ini memburukkan imej parti dan tidak sepatutnya berlaku bagi sebuah parti yang besar dan berwibawa,” katanya lagi. -Malaysia Kini/20/11/15


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH