Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Khamis, 5 November 2015

Kes Pembunuhan di Tapah: Apa dilakukan Suspek Seperti Binatang - Abang Mangsa




Dua beradik, Eng Chee Meng @ Gurunathan dan Ng Uma Dewi yang merupakan waris mangsa pembunuhan Ng Ah Len @Mohan ditemubual media di lokasi kejadian kes bunuh di bengkel membaiki kenderaan berat di Jalan Pahang dekat sini. - Gambar Bernama

TAPAH: "Apa yang dilakukan mereka (suspek) tidak ubah seperti binatang, kami sekeluarga tak akan maafkan mereka dan harap hukuman berat menanti mereka," kata Ng Chee Meng @ Kurunadan.

Ng, 47, merupakan abang kepada seorang daripada mangsa berusia 36 tahun, dipercayai dibunuh empat sekeluarga di sekitar bengkel membaiki kenderaan berat di Jalan Pahang di sini.

Beliau berkata kali terakhir berjumpa dengan adiknya yang bekerja di bengkel suspek, ialah sekitar Ogos dan September, tiga tahun lalu di sebuah restoran di Tapah.

"Saya mahu hukuman paling dahsyat dikenakan. Perlakuan seperti binatang. Binatang tidak ada akal, tidak tahu baik buruk, tetapi manusia ada akal yang boleh menentukan baik buruk," katanya ketika ditemui pemberita di lokasi kejadian di sini pada Rabu.

Menurut Ng, adiknya pernah berkata suspek ada meminjam duit sebanyak RM2,000 daripadanya tetapi enggan membayar semula.

"Lebih sakit hati apabila suspek berpura-pura menghubunginya serta anggota keluarga lain, kononnya mengambil berat setelah adiknya 'hilang' dan tidak datang bekerja.

"Dalam tempoh seminggu adik hilang, dia ada hubungi adik bongsu saya tanya mengenainya. Rupa-rupanya dia berpura-pura sahaja," katanya.




Sementara itu, adik bongsu mangsa, Ng Uma Devi, 36, berkata seluruh anggota keluarga tidak dapat menerima pembunuhan itu.

Katanya, mangsa seorang yang pendiam, baik dengan keluarga dan sentiasakomited dengan kerja yang dilakukan.

"Mereka menganiaya, menyeksa, membunuh ahli keluarga kami. Kami mahukan hukuman setimpal, hutang nyawa perlu dibalas nyawa," katanya. -Bernama/5/11/15

Berkaitan:

Kes bunuh Tapah: Tiada lagi siasatan di tempat kejadian


Anggota polis membawa dua suspek meninjau lokasi kejadian kes pembunuhan bagi membantu siasatan polis di sebuah bengkel membaiki kenderaan di Jalan Pahang dekat sini. - Gambar Bernama

TAPAH: Ketua Polis Daerah Tapah Supt Som Sak Din Keliaw berkata mulai Khamis, siasatan di tempat kejadian pembunuhan kejam membabitkan sekurang-kurangnya empat individu di Jalan Pahang, Tapah dihentikan.

Beliau berkata bagaimanapun polis masih menjalankan siasatan dengan lebih terperinci kes pembunuhan itu.

"Untuk makluman, bermula esok tiada lagi siasatan di tempat kejadian," katanya dalam kenyataan malam tadi.

Isnin lepas, polis menahan sepasang suami isteri dan dua anak lelaki mereka selepas dipercayai terbabit dalam kes bunuh melibatkan sekurang-kurangnya empat individu di sekitar daerah Tapah, 70 kilometer dari sini minggu lepas.

Kesemua suspek ditahan di sebuah rumah di Jalan Pahang, Tapah pada kira-kira 1.30 tengah hari pada 26 Okt lepas.




Semua mangsa dipercayai dibunuh sebelum dibakar dan tulang serta abu mayat dibuang ke Sungai Ceroh yang mengalir di belakang bengkel berkenaan.

Susulan itu, polis membongkar kehilangan tiga lagi individu yang dipercayai mangsa pembunuhan kejam di bengkel sama dan polis percaya ada orang lain yang menjadi mangsa keluarga berkenaan. -Bernama/5/11/15

Kes bunuh Tapah: Polis temui gigi dan serpihan tulang dipercayai milik mangsa


Anggota polis forensik mengutip dua barang kes yang dijumpai di lokasi bengkel membaiki kenderaan di Jalan Pahang dekat Tapah, Rabu. Barang-barang ini dipercayai berkaitan dengan siasatan polis ke atas kes pembunuhan empat individu. - Gambar Bernama

TAPAH: Polis menemui gigi, serpihan tulang, kasut dan pakaian dipercayai milik mangsa bunuh di sekitar kawasan rumah suspek di Jalan Pahang, di sini hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan dan Jenayah Negeri ACP Goh Kok Liang berkata kesemua barangan tersebut dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun dan Jabatan Kimia untuk tujuan post-mortem dan analisis DNA, katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Tinjauan Bernama mendapati polis membawa keluar barangan yang ditemui pada kira-kira 5.30 petang dari kawasan rumah suspek.

Goh berkata sehingga petang ini, tiada laporan mengenai mangsa lain yang dibunuh atau sebarang tangkapan dibuat dan pihaknya masih menjalankan siasatan.

Isnin lepas polis menahan sepasang suami isteri dan dua anak lelaki mereka selepas dipercayai terbabit dalam kes bunuh melibatkan sekurang-kurangnya empat individu di sekitar daerah Tapah, 65 kilometer dari sini minggu lepas.

Kesemua suspek ditahan di sebuah rumah di Jalan Pahang, Tapah pada kira-kira 1.30 tengah hari pada 26 Okt lepas.

Mereka ditahan reman sehingga Jumaat ini. -Bernama/4/11/15



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH