Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Isnin, 2 November 2015

[Video] Pembunuhan Kejam di Tapah: Empat Sekeluarga Ditahan, Disyaki Terlibat Dalam Empat Kes Bunuh



IPOH: Polis menahan sepasang suami isteri dan dua anak lelaki mereka dipercayai terbabit dalam kes bunuh melibatkan sekurang-kurangnya empat individu di sekitar daerah Tapah, dekat sini, minggu lepas.

Timbalan Ketua Polis Perak, Datuk Hasnan Hassan berkata penahanan itu susulan laporan kehilangan seorang lelaki berusia 46 tahun yang bekerja sebagai pekebun dan ejen hartanah di Kampung Sungai Lah, Chenderiang dekat Tapah pada 25 Oktober lepas.

Beliau berkata kesemua suspek ditahan di sebuah rumah di Jalan Pahang, Tapah kira-kira pukul 1.30 tengah hari, pada 26 Oktober lepas.

"Pasangan suami isteri yang ditahan itu berusia 57 (suami) dan 54 tahun (isteri) manakala dua anak lelakinya masing-masing berusia 20 dan 17 tahun.

"Suspek berusia 57 tahun itu bekerja sebagai mekanik manakala isterinya seorang suri rumah. Sementara itu, anak lelaki yang berumur 20 tahun bekerja sebagai mekanik dan seorang lagi tidak mempunyai pekerjaan," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perak, di sini Isnin.Hasnan berkata hasil siasatan awal mendapati, bapa serta anak lelakinya yang berusia 20 tahun itu terlibat dengan kes kehilangan mangsa pertama dan maklumat mendedahkan mangsa dibunuh dan dibakar di bengkel milik suspek.

"Sisa pembakaran telah dibuang di dalam sungai yang berhampiran manakala motosikal mangsa ditinggalkan di tepi jalan menghala ke Cameron Highlands.

"Siasatan lanjut terhadap suspek turut mendedahkan tiga lagi mangsa hilang di sekitar kawasan Tapah dipercayai telah dibunuh dan dibakar dengan modus operandi yang sama.

"Mangsa-mangsa itu ialah seorang wanita berusia 56 tahun, bekerja sebagai pengusaha bas dan dilapor hilang pada 1 Mac 2014, seorang lelaki berumur 24 tahun bekerja sebagai jurujual alat ganti kenderaan, dilapor hilang pada 15 Jun tahun yang sama dan seorang lelaki berusia berusia 36 tahun, bekerja di bengkel milik suspek yang dilapor hilang pada 30 Oktober 2012," katanya.

Hasnan berkata Unit Forensik Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) telah menjalankan siasatan di beberapa kawasan kejadian.

Menurut Hasnan, beberapa sampel tulang yang dijumpai di sekitar kawasan kejadian telah dihantar ke HRPB untuk menjalani proses mengenal pasti asid deoksiribonukleik (DNA).

Beliau berkata suspek berusia 57 tahun itu mempunyai tujuh rekod jenayah lampau antaranya pecah rumah, tipu, mencuri dan pecah amanah.

Hasnan berkata motif pembunuhan disebabkan hal berkaitan dengan hutang, penjualan tanah yang gagal serta seorang daripada mangsa dibunuh dipercayai mencuri barang hak milik suspek.

"Kita sedang menyiasat kemungkinan ada lagi mangsa yang terlibat dalam kes ini dan siasatan mengenai perkara itu masih dijalankan," katanya.

Beliau berkata kesemua suspek yang ditahan reman sejak 27 Oktober lepas, disambung reman selama lima hari bermula pada Isnin bagi membantu siasatan.

Terdahulu, di Mahkamah Tapah pada Isnin, polis mendapat perintah untuk melanjutkan tempoh reman terhadap empat suspek itu bagi membantu siasatan kes berkenaan.

Perintah tahanan reman dikeluarkan oleh Majistret Nurul Nadia Abdul Razak di Mahkamah Majistret.

Tinjauan di lokasi kejadian yang juga merupakan rumah suspek di Batu 1, Jalan Pahang, Tapah mendapati rumah berkenaan yang turut menempatkan bengkel membaiki kenderaan dilihat tidak berpenghuni selain terdapat lebih 20 ekor anjing berkeliaran di kawasan rumah berkenaan. - BERNAMA/2/11/15



Berita awal di sini.


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH