Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

Rabu, 7 April 2010

Cerita orang DAYUS & BACUL!


Saya petik:

Salam sahabat2 yg dikasihi dan dimuliakan.. Jumaat lalu PERKASA melalui ketua Wiranya Arman Azha Hj Abu Hanifah memberikan tempoh 48 jam kepada Timbalan setiausaha Pemuda MCA Low Chew Jun, Ketua Gerakan Pulau Pinang Datuk Teng Hock Nam, akhbar Sin Chew Daily dan China Press kerana didakwa melabelkan mereka sebagai "perkauman".

Sehari lepas itu, Teng dan Low dilaporkan enggan tunduk kepada desakan NGO Melayu tersebut dan tetap mempertahankan kenyataan mereka bahawa perjuangan PERKASA bertentangan dengan gagasan 1Malaysia. Manakala kedua-dua akhbar Sin Chew dan China Press - dua akhbar berbahasa Cina berpengaruh - pula setakat ini tidak memberikan sebarang respons berhubung tuntutan itu.

Kini setelah tempoh yang diwar2kan itu tamat, tiada tanda-tanda Timbalan setiausaha Pemuda MCA Low Chew Jun, Ketua Gerakan Pulau Pinang Datuk Teng Hock Nam, akhbar Sin Chew Daily dan China Press akan memohon maaf hatta menarik balik kecaman mrk keatas PERKASA dan mahathir...sebaliknya mereka berkeras dengan kenyataan dan pendirian mereka..

Namun yang melucukan, sedang MCA dan Gerakan berkeras dengan pendirian mereka, PERKASA yg sebelum ini terkenal dengan sikapnya seperti parti Umno, ekstrim dan pegangan asobiyah kebangsaan yang keterlaluan, AKHIRNYA mengaku kalah dan tunduk kepada MCA dan GERAKAN..tiada demontrasi, tiada perarakan, tiada makihamun, tiada aksi 'kencing' gambar, tiada aksi bakar patung, tiada laporan polis, tiada ISA dan lain2 sepertimana yang dilakukan terhadap DAP..yang mereka berani hanyalah menyerahkan sebuah buku Perlembagaan Persekutuan sebagai 'pengajaran'..

Nampaknya, barulah mereka tahu betapa langit tinggi atau rendah bila berdepan dgn sahabat2 dlm BN ini..jika dahulu mereka mengatakan PAS dan PR itu barua kepada DAP, nampaknya kini, PERKASA dan UMNO juga bolehlah dicop sebagai barua, kuda tunggangan, boneka MCA daN GERAKAN!!...dgn pembangkang (DAP) konon tunjuk 'berani', tetapi penakut/dayus/bacul dengan sekutu sendiri...akhir kalam, UMNO = PERKASA = RASIS = BARUA MCA/GERAKAN!!!!

Jom lihat kronlogi peristiwa antara PERKASA vs MCA/GERAKAN...

1.
PERKASA tuntut MCA, Gerakan, akhbar mohon maaf
2.
PERKASA umum tindakan terhadap MCA, Gerakan esok
3.
Buta sejarah: Parti Cina dibekal 'perlembagaan'

Sumber: Pria Malaya

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH