Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Khamis, 15 April 2010

Tiada Perpecahan ...kah kah kah!/Pupuskah Ketuanan UMNO Hari Ini?


TIADA PERPECAHAN?

TPM kata:
Tiada perpecahan – TPM


[UM] KUALA LUMPUR 14 April – Tan Sri Muhyiddin Yassin menganggap dakwaan pihak tertentu kononnya wujud pertelingkahan di antara UMNO dan MIC berhubung bakal calon Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor, adalah perkara biasa.
Timbalan Perdana Menteri berkata, khabar angin seperti itu hanyalah satu perkara yang menjadi ‘berita menarik’ untuk diperkatakan pada sesuatu pilihan raya.
Tiada ada perpecahan. Pada masa seperti ini di mana kita berhadapan dengan pilihan raya kecil, semua perkara menjadi menarik. Semua orang mahu membuat penilaian masing-masing tentang apa-apa pun,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan Sidang Kemuncak Pendidikan Malaysia ke-14 bertemakan ‘Pembangunan Minda Generasi Muda - Terhadap Kreativiti dan Inovatif dalam Sistem Pendidikan’ di sini hari ini.

Muhyiddin mengulas dakwaan bahawa kedua-dua parti komponen Barisan Nasional (BN) itu kini bertelingkah berhubung siapa yang bakal menjadi calon bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor....- Faizah Izzani dan Muzdalifah

Samy Vellu kata:

MIC to DPM: Palanivel or bust

[TMI] KUALA LUMPUR, April 15 — MIC president Datuk Seri S. Samy Vellu will meet with Barisan Nasional deputy chairman Tan Sri Muhyiddin Yassin this morning with an ultimatum from the party — Datuk G. Palanivel as the Hulu Selangor candidate or nothing.


Relations between the two senior BN members have been strained by reports that Umno was keen to replace the former four-term Hulu Selangor MP with a new face — MIC Youth deputy leader V. Mugilan — when Muhyiddin announces the candidate this afternoon.

This has never happened before, but the CWC meeting last night resolved that BN accepts Palanivel or we won’t stand in Hulu Selangor this time; let Umno put a candidate,” a central working committee (CWC) member told The Malaysian Insider.
The party had proposed Palanivel’s name for the April 25 by-election, triggered by the death of PKR MP Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad late last month. The MIC deputy president has been the four-term MP for Hulu Selangor since 1990, before his defeat in Election 2008 by a narrow 198 votes.
But in recent weeks, other names have surfaced — including Mugilan’s, the Hulu Selangor MIC Youth chief, and party information chief, P. Kamalanathan — much to the chagrin of the party, which sees the by-election as a way to promote Palanivel and cement his status as Samy Vellu’s successor.
“Datuk Seri Samy will bring this difficult decision to Tan Sri Muhyiddin ... both were scheduled to meet last night but the meeting was postponed twice and now they will meet this morning,” the CWC member added.
The Malaysian Insider understands the meeting will be held at 8.30am, after previous meetings were called off due to the deputy prime minister’s tight schedule.
An MIC source revealed that the majority of the MIC leadership agreed with the ultimatum in the meeting, after Samy Vellu briefed them on the background of the issue and correspondence with both Prime Minister Datuk Seri Najib Razak and Muhyiddin on the party’s choice.
But it is understood that there were some who believed MIC should accept the final decision of Najib, who is the BN chairman.
The unprecedented late night CWC meeting, however, resolved that MIC will not accept any name other than Palanivel’s.


Any MIC members who receive an offer to stand as the party representative will be sacked immediately... meaning until now, only one name has been offered by the MIC and no one else can accept the ticket for MIC,” the source said.

Asked if the decision was a threat to the BN leadership, an MIC leader said “it is not a threat but a firm stand to defend MIC’s dignity”.

Samy Vellu had announced early this morning the party was investigating Mugilan, who is also Hulu Selangor MIC Youth chief, for allegedly “stealing” the Hulu Selangor seat from Palanivel....G. Manimaran
 
Kata putus sudah diberikan. "Palanivel or nothing!" Namun, TPM kata tiada perpecahan....kah kah kah!

Lihat video:




PUPUSKAH KETUANAN UMNO HARI INI?

UMNO kini bukan lagi seperti UMNO pada zaman Tun M. UMNO kini mudah sangat diperkotak-katik oleh parti komponen BN. Dahulu UMNO begitu digeruni parti komponen yang lain, hari ini UMNO dipandang sebelah mata oleh parti komponen BN. Semua parti komponen sekarang sudah "berani lawan taukeh". Ketuanan UMNO sudah terhakis sehari demi sehari.
 
Sama juga dengan PERKASA, cakap berapi-api, gertak MCA, GERAKAN, surat khabar berbahasa Cina...Ketua Wiranya Arman Azha Hj Abu Hanifah memberikan tempoh 48 jam kepada Timbalan Setiausaha Pemuda MCA Low Chew Jun, Ketua Gerakan Pulau Pinang Datuk Teng Hock Nam, akhbar Sin Chew Daily dan China Press memohon maaf kerana didakwa melabelkan mereka sebagai "perkauman. Akhirnya,  apa yang berani mereka buat? Datang serah buku Perlembagaan. Cis, buat malu sahaja!
 
Tunggu hari ini, Mugilan atau Palanivel. Kalau pilih Mugilan, BN sudah tentunya melawan PR tanpa sokongan 100% MIC, undi kaum India juga akan berpecah. Kalau pilih Palanivel, maknanya Ketuanan UMNO sudah pupus dan diperlekeh oleh MIC. Biarpun mendapat sokongan majoriti ahli MIC, namun orang Melayu UMNO yang berharap "anak didik UMNO" (istilah anak didik ini hanyalah istilah untuk menyedapkan hati selepas gagal merampas kerusi ini daripada MIC- anak didik ini apa? boneka?) bertanding sudah tentu akan memboikot pilihan raya kali ini. Mereka memboikot kerana sudah tentu calon UMNO tidak bertanding dan kedua kerana Mugilan tidak menjadi calon.
 
Jika Palanivel bertanding...nanti ada blogger penyokong tegar UMNO akan bertanding sebagai calon bebas. Sebelum ini dia sudah bertekad untuk bertanding kerana UMNO gagal merampas kerusi itu daripada MIC. Tiba-tiba "putar punya putar", dia tarik diri kerana katanya Mugilan "anak didik UMNO" akan menjadi calon. Jadi kalau Palanivel yang menjadi calon, beranikah dia menjadi calon bebas? Kah kah kah. Yang ini pun sama dengan spesies PERKASAM!
 
Siapa yang untung? BN atau PR?
 

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH