Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

Isnin, 26 April 2010

PRK Hulu Selangor: "SAD but TRUE" 2


Saya malas untuk bercerita panjang fasal “kekalahan” (tetapi dengan pertambahan jumlah undi berbanding dengan jumlah undi yang diperoleh pada PRU yang lalu, penambahan undi ini membuktikan bahawa PR masih memperoleh sokongan masyarakat di situ) PR kepada BN dalam PRK Parlimen di Hulu Selangor.  Semua kemusykilan, persoalan, kebimbangan, pandangan telah saya catatkan pada kiriman di blog ini bermula 14 April yang lalu. Klik dan bacalah kalau berminat.

Khabarnya undi kaum Cina masih berpihak kepada PR. Bagaimana dengan masyarakat India? Jadi, sudah tentu penduduk Melayu yang menjadi pihak yang paling berjasa terhadap “kemenangan” (banyak sangat kontroversi: ada dakwaan berkaitan dengan pengundi hantu, rasuah pilihan raya, daftar pengundi yang diragui, pengundi dihalang mengundi, dll) calon MIC.

Hendak “marahkan” sebahagian penduduk Melayu di Hulu Selangor kerana menyokong UMCO  pun tidak berguna kerana berapa kerat daripada mereka membaca blog atau media baru yang lain? Kita hanya bergegar di blog tetapi hakikatnya penduduk di kampung-kampung hanya menonton berita di tv dan membaca berita dan maklumat semasa di akhbar arus perdana. Jadi, apabila timbul isu memburuk-burukkan calon PR dan persepsi bahawa pemimpin PR mengingkari titah Sultan Selangor, dll maka hal itu sudah cukup membantu untuk membuatkan orang Melayu untuk memangkah calon BN. Auta bahawa “jika pembangkang memerintah, kuasa Melayu akan hilang” sememangnya sudah sebati dalam diri masyarakat Melayu di kampung-kampung.

Sayang orang kampung majoritinya tidak membaca dan menilai bagaimana UMCO bersengkongkol merencana pelbagai perkara, sayang juga orang kampung tidak dapat melihat bagaimana dengan tanpa rasa bersalah pemimpin UMCO memegang gelas yang berisi arak, sayang juga orang kampung masih mudah dimanipulasi/dipermainkan dengan nilai semurah sehelai kain batik hinggalah sejumlah wang ringgit serta lakonan pemimpin yang selama ini “merompak” hasil negara ini.

Tahniah MIC, kemenangan berganda: memperoleh kerusi Parlimen, jika betul, memperoleh jawatan senator dan timbalan menteri untuk pemimpinnya. Takziah UMCO, walaupun BN “menang”, namun khabarnya sebanyak RM64 juta terpaksa “dilaburkan”, di samping terpaksa menjatuhkan maruah diri (Ketuanan UMCO) demi memenuhi "ugutan" MIC. Janganlah suka sangat! Dengan majoriti sebanyak seribu lebih (kontroversi juga) di kawasan kubu kuat sendiri, pencapaian itu bukanlah sesuatu harus dibangga-banggakan.

Bacalah pautan berita yang mengiringi kemenangan calon MIC semalam (kompilasi Pak Bakaq):


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH