Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Jumaat, 16 Julai 2010

Celaka Geert Wilders


Geert Wilders ialah MP Belanda anti-Muslim yang pernah menaikkan kemarahan umat Islam di seluruh dunia selepas penyiaran filem pendek “Fitna” pada sekitar tahun 2008. Anda boleh segarkan ingatan tentang hal itu di sini.  Kes yang difailkan terhadapnya masih berjalan sehingga kini.

Baru-baru ini, sepertti yang dilaporkan oleh Telegraph, Greert Wilders dilaporkan sedang menubuhkan suatu pergerakan antarabangsa yang antara tujuannya untuk menyebarkan mesej untuk menghalang imigrasi penduduk dari negara Islam  ke Barat. Berdasarkan berita di bawah ini, Wilder akan melancarkan pergerakan itu di lima buah negara iaitu di Amerika Syarikat, Kanada, Britian, Perancis, dan Jerman.

Mesej pergerakan tersebut ialah “Hentikan Islam, Pertahankan Kebebasan” yang menurutnya bukan sahaja penting kepada Belanda tetapi terhadap semua negara Barat.

Selain menghalang imgrasi dari negara Islam, pergerakan itu mahu undang-undang Islam diharamkan. Celaka Geert Wilders!Saya petik:

Geert Wilders to spread anti-Muslim movement to UK
[Telegraph] Geert Wilders, the controversial anti-Muslim Dutch MP, has said he is forming an international alliance to spread his message to Britain and across the West in a bid to ban immigration from Islamic countries.
 
Mr Wilders will launch the movement late this year, initially in five countries: the US, Canada, Britain, France and Germany.


"The message, 'stop Islam, defend freedom,' is a message that's not only important for the Netherlands but for the whole free Western world," Mr Wilders said at the Dutch parliament.

Among the group's aims will be outlawing immigration from Islamic countries to the West and a ban on Islamic law.


Starting as a grass-roots movement, he hopes it eventually will produce its own lawmakers or influence other legislators.

Ayhan Tonca, a prominent spokesman for Dutch Muslims, said he feared Mr Wilders' message would fall on fertile ground in much of Europe, where anti-Islam sentiment has been swelling for years.

"So long as things are going badly with the economy, a lot of people always need a scapegoat," Mr Tonca said. "At the moment, that is the Muslims in Western Europe."

Mr Tonca called on "well meaning people in Europe to oppose this."

Mr Wilders has won awards in the Netherlands for his debating skills and regularly stands up for gay and women's rights.

But he rose to local and then international prominence with his firebrand anti-Islam rhetoric that has led to him being charged under Dutch anti-hate speech laws and banned from visiting Britain - until a court ordered that he be allowed into the country.

He said he hopes to position the alliance between traditional Conservative parties and far-Right wing groups, saying that in Britain there is "an enormous gap" between the ruling Conservative Party and the far-Right British National Party.

"The BNP is a party that, whatever you think of it, it's not my party - I think it's a racist party," Mr Wilders said.

Mr Wilders, who calls Islam a "fascist" religion, has seen his support in the Netherlands soar in recent years, even while he has been subjected to round-the-clock protection because of death threats...

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH