Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Selasa, 20 Julai 2010

Ibu Bapa Berkulit "Hitam", Anak Berkulit "Putih"


Ayah dan ibu berkulit hitam, anak yang dilahirkan berkulit putih dan bukanlah kerana menghidap albino seperti yang telah disahkan oleh pakar perubatan.

Ben dan Angela, ibu dan ayah kepada Nmachi Ihegboro yakin yakin bahawa Nmachi ialah anak mereka dan menganggap kelahiran itu sebagai suatu keajaiban.Kedua-dua Angela dan Ben tidak mempunyai latar belakang keluarga yang berkahwin campur.

Selepas melihat bayinya, Ben yang dalam keadaan terkejut dan teruja sempat berjenaka. Katanya, "Adakah bayi ini milik saya?

Allah Maha Besar dan Berkuasa. Cerita lanjut seperti yang dipaparkan di bawah ini:

[The Sun] THE stunned black dad of a newborn, WHITE, baby girl declared yesterday — "I'm sure she's my kid ... I just don't know why she's BLONDE." British Nmachi Ihegboro has amazed genetics experts who say the little girl is NOT an albino.

Dad Ben, 44, a customer services adviser, admitted: "We both just sat there after the birth staring at her."
Mum Angela, 35, of Woolwich, South London, beamed as she said: "She's beautiful - a miracle baby."

Ben told yesterday how he was so shocked when Nmachi was born, he even joked: "Is she MINE?"

He added: "Actually, the first thing I did was look at her and say, 'What the flip?'"
But as the baby's older brother and sister - both black - crowded round the "little miracle" at their home in South London, Ben declared: "Of course she's mine."

Blue-eyed blonde Nmachi, whose name means "Beauty of God" in the Nigerian couple's homeland, has baffled genetics experts because neither Ben nor wife Angela have ANY mixed-race family history.

Pale genes skipping generations before cropping up again could have explained the baby's appearance.
Ben also stressed: "My wife is true to me. Even if she hadn't been, the baby still wouldn't look like that.
 
"We both just sat there after the birth staring at her for ages - not saying anything."

Doctors at Queen Mary's Hospital in Sidcup - where Angela, from nearby Woolwich, gave birth - have told the parents Nmachi is definitely no albino.

Ben, who came to Britain with his wife five years ago and works for South Eastern Trains, said: "She doesn't look like an albino child anyway - not like the ones I've seen back in Nigeria or in books. She just looks like a healthy white baby."

He went on: "My mum is a black Nigerian although she has a bit fairer skin than mine.

"But we don't know of any white ancestry. We wondered if it was a genetic twist.

"But even then, what is with the long curly blonde hair?"

Professor Bryan Sykes, head of Human Genetics at Oxford University and Britain's leading expert, yesterday called the birth "extraordinary".

He said: "In mixed race humans, the lighter variant of skin tone may come out in a child - and this can sometimes be startlingly different to the skin of the parents.

"This might be the case where there is a lot of genetic mixing, as in Afro-Caribbean populations. But in Nigeria there is little mixing."

Prof Sykes said BOTH parents would have needed "some form of white ancestry" for a pale version of their genes to be passed on.
But he added: "The hair is extremely unusual. Even many blonde children don't have blonde hair like this at birth."....

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH