Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Isnin, 7 September 2015

Pas Mahu Letak Calon Kerusi Ditandingi DAP, Apa Kata DAP?





KUALA PILAH - Pas mahu meletakkan calonnya untuk bertanding kerusi yang ditandingi DAP sebelum ini pada PRU14.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, pihaknya kini sedang meneliti mengenai rancangan tersebut, termasuk pemilihan calon yang difikirkan sesuai bertanding di kerusi berkenaan.

Menurutnya, pihaknya juga akan meletakkan calon bukan Islam menerusi Dewan Himpunan Penyokong Pas bagi mewakili parti untuk kerusi berkenaan.

“Apabila kita sudah tidak ada kerjasama dengan DAP sekarang ini, sudah pasti PRU akan datang mempunyai perhitungan lain daripada yang lalu. 

“Pas tidak akan teragak-agak untuk menempatkan calon kita, malah kini di peringkat kajian mendalam bersama Jawatankuasa Pilihanaraya Pas dan pimpinan pusat untuk meletakkan calon bukan Islam bagi mewakili Pas.

“Saya yakin ada ramai wakil daripada Dewan Himpunan Penyokong Pas yang layak serta boleh diketengahkan menjadi calon kepada Pas nanti,” katanya.

Menurutnya, tidak salah jika calon bukan Islam mewakili Pas, selagi mereka mendukung serta menyokong konsep perjuangan parti.

Bahkan katanya, mengikut hukum syariat Islam berbeza dengan ideologi lain, Islam boleh melantik orang bukan Islam sebagai menteri, bagaimanapun dari aspek eksekutif bukan pembuat dasar.

“Ini berlaku pada awal Islam, di mana ada di kalangan orang bukan Islam yang mendukung pemerintahan Islam walaupun mereka tidak masuk Islam,” katanya ketika ditemui pada program Himpunan Istiqamah Pas di Melang Inn di sini, semalam.

Turut serta, Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan, Mustaffa Daharun. 

Dalam perkembangan lain, Abdul Hadi meminta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak membuat satu kenyataan adil dan telus bagi memberi penjelasan kepada rakyat berkaitan isu RM2.6 bilion yang kini hangat diperkatakan di peringkat antarabangsa.

“Saya mahu supaya satu penyiasatan dan kenyataan yang adil dan telus dapat dilaksanakan. 

"Sebagai tanggungjawab moral, Najib mesti menjelaskan kepada rakyat apa sebenarnya berlaku,” katanya. - Sinar Harian/7/9/15

Respons DAP:

Guan Eng Terbuka PAS Tanding Kerusi DAP

GEORGE TOWN: Lim Guan Eng mengalu-alukan hasrat PAS untuk bertanding di kerusi milik DAP, memberitahu mereka supaya mencuba nasib di kerusi Air Putih terlebih dahulu.

"Saya tidak terkejut kerana ini adalah sejajar dengan pendirian terkini PAS yang menjadi musuh. Ia hanya dalam jangkaan.

"Jika PAS sangat yakin untuk bertanding di kubu kuat DAP, kerana ia hak mereka dalam sistem demokrasi, maka kita dengan rendah diri menerima cabaran tersebut.

"Pertama sekali, saya mempelawa mereka untuk bertanding di kawasan saya, Air Putih," katanya pada sidang media di sini Isnin.

Namun, Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata DAP tidak akan bertanding di kerusi milik PAS.

"Musuh kami adalah Barisan Nasional, Umno dan rasuah," katanya Lim yang juga Setiausaha Agung DAP.

Beberapa portal berita melaporkan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai berkata mereka sedang merancang untuk bertanding di kerusi milik DAP pada pilihan raya umum akan datang.

Tindakan tersebut dilihat sebagai serangan balas terhadap parti baharu, Parti Amanah Negara (Amanah) yang menunjukkan kecenderungan bertanding di kerusi milik PAS. -Mstar/7/9/15


  1. MEMBAZIR AMALAN SYAITAN. BERANI PAS NAK LAWAN DI TANJUNG BUNGA, KEPUNG, BATU. BODOH LAH ILMU POLITIK KALAU ITU ADA MINDA. BUANG DUIT HILANG DEPOSIT DAN KELIHATAN TOLOL DALAM ILMU POLITIK. tapi dap tak nak lawan di tempat Pas, jangan tunjuk kapir tu lebih pandai dari kita dan akan merendah-rendahkan ilmu politik kita yg bersarban ni. MEMADAI DI KELANTAN LAWAN 3 PENJURU IAITU PAS VS AMANAH VS BN. BARU CANTEEKKKKK

    BABULU JAA

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Isnin, September 07, 2015 6:07:00 PTG      
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH