Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Selasa, 15 September 2015

Sambutan Luar Duga AMANAH di Kelantan, Optimis 100 000 Ahli Menjelang Akhir Tahun




Selepas dua minggu penubuhannya, Pengerusi Parti Amanah Negara (AMANAH) Mohamad Sabu berkata sambutan "luar dugaan" rakyat terhadap parti itu menunjukkan tiga negeri mendahului berbanding negeri lain.

Berdasar data permohonan yang dibentangkan dalam mesyuarat AMANAH kelmarin, Mohamad berkata Kelantan mendahului dengan sebanyak lebih 7,000 borang telah diisi dan dikembalikan kepada ibu pejabat AMANAH dan kini sedang menunggu kelulusan.

Menurutnya lagi, penyertaan kedua terbanyak dari Johor melebihi 5,000 orang manakala, ketiga tertinggi dari Selangor sebanyak lebih 4,000 permohonan dan Kedah berada di tangga keempat dengan permohonan melebihi 2,000 borang.

Dalam wawancara dengan Malaysiakini, Mohamad berkata setakat ini sebanyak 50,000 borang telah diedarkan tetapi belum dikembalikan dan dijangka 30,000 borang bakal diluluskan menjelang mesyuarat parti itu yang akan datang.

"Saya rasa, (penyertaan) di luar dugaan, rasa macam floodgate. Saya rasa bukan kerana kehebatan (pemimpin) parti AMANAH, tetapi oleh kerana suasana yang membantu seperti kes 1MDB, nilai duit (yang jatuh), (kenaikan) harga barang.

"Rakyat macam tunggu satu perubahan yang diharapkan. Kalau parti AMANAH tidak membuat sesuatu perubahan kepada rakyat, saya rakyat kekecawaan, akan berlaku.

"Saya nampak rating itu, sebagai parti baru yang ditubuhkan, selalunya sambutannya tidak sebegini," katanya menjawab soalan berhubung sambutan kepada AMANAH setakat ini.

Sehubungan itu, Mohamad berkata berdasarkan situasi dan sambutan yang diberikan itu, Mohamad optimis keahlian AMANAH boleh mencecah lebih 100,000 orang menjelang Disember depan.

Bagaimanapun, Mohamad berkata maklumat lanjut mengenainya juga akan diumumkan oleh Setiausaha Agung AMANAH Anuar Tahir.

Ditanya mengapa ahli daripada Kelantan penyertaan tertinggi setakat ini, Mohamad yang mesra dipanggil Mat Sabu berkata:

"(Ini) kerana (rasa) tidak puas hati oleh rakyat Kelantan kepada pemerintahan sedia ada, begitu tinggi."

Mengulas lanjut, beliau berkata setakat ini AMANAH bercadang untuk mengadakan majlis makan malam sebagai usaha memungut kutipan derma bagi menjana dan menggerak parti.

Ia dirancang bermula Oktober ini, kata Mohamad lagi,

Selain itu, beliau berkata yuran keahlian dan derma ahli dan anggota keluarga juga bagi membantu menggerakkan parti, sementara AMANAH juga mempunyai bangunan sendiri setinggi tiga tingkat Kedah yang disumbangkan oleh seorang ahli perniagaan.

Mohamad juga berkata keanggotaan AMANAH juga terbuka kepada bukan Islam. Ia turut disertai bekas Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS Hu Pang Chow dan bekas setiausaha Agung Parti Pekerja Gopalan K Papachan.

Bekas timbalan presiden PAS itu berkata Hu dan Gopalan menganggotai jawatankuasa penaja bagi membuktikan ketebukaan AMANAH kepada semua kaum. -Malaysia Kini/15/9/15


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH