Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Ahad, 20 September 2015

PAS Tidak Terlibat Pakatan 2.0 Tetapi Kekal dengan PKR




PAS tidak akan terlibat dengan Pakatan Rakyat 2.0 yang akan ditubuhkan PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (Amanah), kata seorang pemimpin kanan parti Islam itu.

Bagaimanapun katanya, PAS akan terus bekerjasama dengan PKR, susulan keputusan yang dicapai pada satu pertemuan antara pemimpin 2 parti itu minggu lalu.

"Kita akan teruskan kerjasama dengan PKR tetapi tidak akan terlibat dengan Pakatan 2.0," kata pemimpin yang tidak mahu namanya didedahkan itu, kepada The Malaysian Insider.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang berkata partinya tidak akan bekerjasama dengan parti pengkhianat, yang dipercayai ditujukan kepada Amanah yang kini dalam proses pembentukan daripada Parti Pekerja-pekerja Malaysia.

Pemimpin Amanah yang berasal daripada kepimpinan PAS dianggap pengkhianat oleh parti Islam itu kerana melanggar baiah atau janji setia yang dibuat ketika menyertainya.

Pengarah Penerangan PAS Amzad Hashim ketika mengulas pendirian Hadi itu berkata, pemimpin Amanah menunjukkan sifat yang sangat keji dengan mengambil mudah ke atas ikrar baiah mereka.

"Tidakkah tindakan ini (jika PAS bersetuju bertahaluf siyasi dengan pengkhianat) seperti PAS pula mengambil mudah baiah berkenaan?

"Kita tak mungkin boleh percaya kepada pengkhianat," katanya yang baru dilantik ke jawatan itu.

Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli ketika bercakap dengan The Malaysian Insider sebelum ini berkata, PKR, DAP dan Amanah akan meneruskan pembentukan Pakatan 2.0 tanpa PAS.

"Namun, kita bersedia menerima jika PAS mahu menyertainya selepas ini dengan syarat ia diterima oleh rakan yang lain," katanya.

PAS kini menganggap Amanah adalah musuh utamanya selepas anggota parti itu membentuk kumpulan serpihan dan menubuhkan parti baharu.

Naib Presiden PAS Datuk Iskandar Samad berkata, mereka lebih senang pemimpin mereka menyertai PKR daripada menyertai Amanah kerana parti baharu itu mahu memusnahkan PAS.

Dalam muktamar ke-61 Jun lalu, PAS meluluskan usul tanpa bahas untuk memutuskan hubungannya dengan DAP, sekali gus menamatkan gabungan Pakatan Rakyat. – The Malaysian Insider/19 September, 2015.





Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH