Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Sabtu, 31 Oktober 2015

Pihak yang Meluluskan 3 Lebuh Raya di Selangor Terjawab



Azmin: Bukan Saya Luluskan Tiga Lebuh Raya Baru Itu

Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali berkata tindakan kerajaan negeri meluluskan tanah untuk pembinaan tiga lebuh raya bertol di negeri itu belum muktamad.

Katanya, kelulusan ketiga-tiga lebuh raya baharu Lebuhraya Damansara-Shah Alam (Dash), Sungai Besi-Ulu Klang (Suke) dan East Klang Valley Expressway (EKVE ) ketika ini dibuat secara prinsip.

Ini kerana, kata Azmin kelulusan diputuskan ketika pentadbiran bekas menteri besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Untuk makluman ketiga-tiga lebuh raya itu tidak diluluskan ketika saya menjawat menteri besar. Ia diluluskan secara prinsip sebelum ini.

"Media sosial laporkan kononnya ketiga-tiga lebuh raya baharu itu diluluskan dalam tempoh setahun saya jadi menteri besar sedangkan ia dan diluluskan menteri besar sebelumnya," katanya pada sidang media di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di Shah Alam, hari ini.

Mengulas lanjut, Azmin bekata beliau akan memberikan penjelasan teperinci berhubung pembinaan lebuh raya itu pada minggu hadapan dalam Mesyuarat Ketiga (Bajet) Penggal Ketiga Dewan Negeri Selangor Ketiga Belas yang bermula Isnin depan hingga 13 November.

“Minggu depan kita adakan sidang media untuk menjelaskan perkara berkenaan lebuh raya. Apa yang saya nyatakan di sini adalah dasar kerajaan negeri hari ini adalah menetapkan kerajaan pusat mesti menerima pakai Seksyen 20A,” katanya.

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar sebelum ini dilaporkan sebagai berkata pembangkang tidak mampu menunaikan janji untuk memansuhkan tol yang dibuat pada manifesto pilihan raya.

Isu tol hangat dibahaskan selepas tol di 18 lebuh raya di Lembah Klang naik mulai 15 Oktober lalu.

Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kemudian dilapor meminta Azmin menjelaskan dakwaan bahawa beliau meluluskan tiga projek lebuh raya di negeri itu tanpa memaklumkan kepada parti.- Malaysia Kini/30/10/15

Berkaitan:

Kelulusan 3 Lebuh Raya Masih Belum Muktamad - Azmin

Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali berkata kelulusan 3 lebuh raya yang menjadi kontroversi baru-baru ini masih belum muktamad.

Azmin bagaimanapun berkata, kelulusan 3 lebuh raya baharu Lebuhraya Damansara-Shah Alam (Dash), Sungai Besi-Ulu Klang (Suke) dan East Klang Valley Expressway (EKVE ) pada ketika ini hanya secara prinsip.

Katanya, kelulusan 3 lebuh raya itu diputuskan ketika Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim masih menteri besar Selangor dan masih belum dimuktamadkan memandangkan ia menerima bantahan penduduk.

 "Untuk makluman ketiga-tiga lebuh raya itu tidak diluluskan ketika saya menjawat menteri besar. Ia diluluskan secara prinsip sebelum ini.

"Media sosial laporkan kononnya ketiga-tiga lebuh raya baharu itu diluluskan dalam tempoh setahun saya jadi menteri besar sedangkan mereka penuhi syarat dan diluluskan menteri besar sebelumnya," katanya pada sidang media di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di Shah Alam, hari ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Antarabangsa itu berkata, rundingan bersama penduduk selaras dengan Seksyen 20 A Akta Perancangan Bandar dan Desa mewajibkan Putrajaya berunding kerajaan negeri berkenaan semua prosedur pembangunan.

Katanya, sebagai contoh Lebuhraya Dash masih dibantah penduduk Damansara Perdana begitu juga dengan EKVE ditentang penduduk Ukay Perdana.

"Sebab itu saya minta Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) dan Jabatan Kerja Raya (JKR) berbincang dengan penduduk terjejas.

"Kerajaan negeri hanya berkuasa ke atas tanah sebab itu kita mahu dirunding dengan penduduk sebelum pembinaannya bermula," katanya. – The Malaysian Insider/30 Oktober, 2015.


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH