Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Jumaat, 16 Oktober 2015

[Video] Tolong Bersihkan Nama Saya - Rayu Pemandu Teksi




KAJANG: Pemandu teksi, Hanizan Mohamed Radzi berkata, penahanannya kerana disyaki mempunyai kaitan dengan kes penculikan budak lelaki berusia lima tahun di sini memalukan keluarganya.

"Anak-anak saya malu atas apa yang berlaku. Tolong, tolong bersihkan nama saya," rayunya kepada pegawai polis apabila dia dibawa ke Mahkamah Majistret untuk dibebaskan selepas ditahan seminggu untuk siasatan lanjut berhubung kes itu.

"Saya hanya seorang pemandu teksi, saya tidak lakukan apa-apa," katanya yang mengenakan baju biru dan seluar jeans dan kelihatan keletihan.

Hanizan ditahan bersama tiga lelaki lain dalam tempoh 24 jam susulan penculikan budak lelaki berkenaan di hadapan tadika di Sungai Chua yang dirakam menerusi CCTV.

Penculik berkenaan didakwa menuntut wang tebusan sebanyak RM300,000.

Selepas lapan jam diculik, Hanizan dilihat membawa kanak-kanak itu ke kediamannya pada pukul 5.35 malam dan menyerahkannya kepada keluarganya.

Pemandu teksi itu mendakwa menemui kanak-kanak itu yang bersendirian di tepi jalan dan mengecamnya selepas gambarnya menjadi viral menerusi media sosial.

Bagaimanapun, pemandu teksi itu enggan memaklumkan bagaimana dan dimana beliau menemui mangsa culik itu.

Hampir seminggu ditahan dan polis dengan rasminya mengesahkan beliau tidak terlibat dalam kes penculikan itu, Hanizan dibebaskan mengikut Seksyen 49, Kanun Prosedur Jenayah.

Bagaimanapun, tiga lagi yang ditahan didakwa di mahkamah pagi Jumaat mengikut Seksyen 3 (1) Akta Penculikan 1961. - Mstar/16/10/15

Berkaitan:

Kes Culik Kajang: Saya Tidak Kesal Bantu - Pemandu Teksi

KAJANG: Suasana pilu menyelubungi kamar mahkamah apabila dua keluarga yang menjadi mangsa keadaan dalam kes penculikan seorang kanak-kanak di sini bertemu buat kali pertama bagi melihat sendiri pemandu teksi, Hanizan Mohamed Radzi dibebaskan dari reman.

Hanizan direman polis selepas dia tampil menghantar pulang kanak-kanak berusia lima tahun mangsa culik di Sungai Dua ke kediamannya di sini, minggu lalu.

Pemandu teksi itu mendakwa, dia menemui kanak-kanak itu yang bersendirian di tepi jalan dan menghantarnya pulang ke rumah keluarga kanak-kanak berkenaan selepas mengecam gambar yang menjadi viral menerusi media sosial.

Bagaimanapun, perkara tersebut menjadikan Hanizan sebagai suspek utama bagi polis yang kemudiannya mengesahkan dia tidak terlibat dengan sebarang jenayah, dan dilihat berulang kali memohon maaf kepada lelaki berusia 41 tahun itu di kompleks mahkamah Kajang.

"Saya lakukan semua ini kerana saya lakukannya untuk masyarakat. Tidak kisah pasal kaum. Saya tidak menyesal bantu kanak-kanak itu. Saya akan sentiasa membantu.

"Saya mahu berterima kasih kepada keluarga saya atas sokongan mereka sepanjang saya di lokap walaupun saya dilayan dengan baik oleh pihak polis.

"Saya akui saya membuat kesilapan kerana tidak membuat laporan polis. Saya harap ia tidak menjadi orang ramai takut untuk bekerjasama dengan polis," kata Hanizan.

Suasana agak beremosi semasa keluarga kanak-kanak mangsa culik dan keluarga Hanizan bertemu di sini.

Walaupun sebahagian keluarga Hanizan mahu menuntut ganti rugi di atas masalah yang menimpa mereka, namun bapa Hanizan berkata, adalah lebih baik untuk memohon maaf dan memaafkan.

"Saya bangga dengan anak lelaki saya. Saya gembira dia akhirnya dibebaskan. Saya kenal anak lelaki saya. Saya tidak percaya semasa berita mengenai dia tersiar. Dia bukan orang jahat," kata bapa Hanizan, Mohamed Radzi Itam Ibrahim, 75.

Mohamed Radzi berkata, dia dan keluarganya, terutama anak-anak Hanizan sudah cukup terganggu dengan komen-komen mengenai bapa mereka di media sosial sejak minggu lalu.

Hanizan ditahan bersama tiga lelaki lain dalam tempoh 24 jam susulan penculikan budak lelaki berkenaan di hadapan tadika di Sungai Chua yang dirakam menerusi kamera litar tertutup (CCTV).

Penculik berkenaan didakwa menuntut wang tebusan sebanyak RM300,000.

Selepas lapan jam diculik, Hanizan dilihat membawa kanak-kanak itu ke kediamannya pada pukul 5.35 malam dan menyerahkannya kepada keluarganya.

Hampir seminggu ditahan dan polis dengan rasminya mengesahkan beliau tidak terlibat dalam kes penculikan itu, Hanizan dibebaskan mengikut Seksyen 49, Kanun Prosedur Jenayah.

Bagaimanapun, tiga lagi yang ditahan didakwa di mahkamah pagi Jumaat mengikut Seksyen 3 (1) Akta Penculikan 1961. -Mstar/16/10/15



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH