Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Ahad, 29 Ogos 2010

"Saya Bukan Dayus"- Jailani


Alang-alang pernah menyiarkan cerita ini, saya siarkan juga kisah daripada pihak Jailani & Roslin. Saya petik:
Terkilan isteri dituduh 'orang ketiga' kes perceraian Roslin

[BH] KUALA LUMPUR: Gara-gara perceraian Roslin Hashim, 35, dan Nurhayati Othman, 38, nama dan reputasi bekas jaguh badminton negara, Jalani Sidek, turut terjejas apabila beliau dituduh sebagai lelaki dayus kerana wujud dakwaan isterinya, Raja Azmi Raja Sulaiman adalah ‘orang ketiga’ dalam kontroversi itu.

“Nurhayati tak boleh hina saya. Dia dah malu, suaminya tidak bersama Raja Azmi di dalam bilik hotel, lalu dia membuat pelbagai dakwaan. Apabila cerita ini tersebar, mereka akan membuat pelbagai spekulasi termasuk menuduh saya suami dayus. Allah maha mengetahui. Saya bukan dayus. Tetapi kalau orang nak terus melabel saya dayus, terpulanglah. Sebagai lelaki, saya masih waras dan tahu tanggung jawab sebagai suami.

“Nurhayati tak boleh hina saya. Dia dah malu, suaminya tidak bersama Raja Azmi di dalam bilik hotel, lalu dia membuat pelbagai dakwaan. Apabila cerita ini tersebar, mereka akan membuat pelbagai spekulasi termasuk menuduh saya suami dayus. Allah maha mengetahui. Saya bukan dayus. Tetapi kalau orang nak terus melabel saya dayus, terpulanglah. Sebagai lelaki, saya masih waras dan tahu tanggung jawab sebagai suami.

“Alhamdulillah, walau apapun dakwaan yang dilemparkan, hubungan kami sebagai suami isteri masih seperti dulu, saling sayang menyayangi, percaya mempercayai dan tidak pernah wujud sebarang perasaan syak wasangka,” katanya ketika diminta mengimbau kembali kejadian pada 7 Ogos lalu yang berakhir dengan perceraian ‘anak didik’nya itu.

Jalani yang ditemui ketika menemani Raja Azmi untuk mendapat rawatan kerana serangan migran di Ampang Puteri juga berkata, “Saya sedih apabila mereka bercerai, isteri saya dijadikan penyebab, dituduh pula sebagai orang ketiga.

“Bagi saya tuduhan seperti ini tidak seharusnya dilemparkan kepada Raja Azmi kerana Nurhayati tahu bagaimana akrabnya hubungan kami sekeluarga bersama Roslin sebelum mereka berkahwin lagi,” jelasnya lagi yang turut ditemani Roslin.

“Sebenarnya saya yang minta Roslin menemani Raja Azmi ke Hotel Corus. Sebaik selesai majlis pelancaran Kelab Kuda di Kem Isi Rimba, Kemensah, mereka terus menuju ke hotel berkenaan. Isteri saya membuat pendaftaran masuk di atas namanya sendiri. Saya juga meminta Roslin memastikan Raja Azmi mendaftar masuk dulu sementara menunggu kedatangan saya ke hotel itu.

“Saya meminta Raja Azmi membuat tempahan suite di hotel itu kerana seorang kenalan saya dari Johor akan sampai di Kuala Lumpur pada petang atau malam 7 Ogos itu apabila dia akan menetap di hotel sama. Saya, Raja Azmi dan Roslin akan bertemu dengannya di hotel berkenaan atas urusan peribadi.

“Apabila Nurhayati mendakwa Raja Azmi berdua-duaan di dalam bilik bersama Roslin, saya terperanjat kerana memang hanya isteri saya seorang diri di dalam bilik ketika itu, manakala Roslin berada di persekitaran hotel sementara menunggu kedatangan saya.

“Saya sedih dengan apa yang berlaku, sekiranya Nurhayati mempercayai Roslin, dia tidak akan bertindak begitu. Tambahan pula dia mengenali Raja Azmi yang bertanggung jawab memperkenalkannya kepada Roslin,” kata Jalani.- Zubir mohd Yunus

Berkaitan:
* Cerai bukan sebab Raja Azmi

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH